CTV
Aktualno

CTV ali evolucija televizijskega oglaševanja

Integracija spletnih storitev v tradicionalno televizijsko izkušnjo je v zadnjih letih povzročila revolucijo v medijskih navadah potrošnikov.

Digitalna konvergenca omogoča dostop do številnih videovsebin, interaktivnih funkcionalnosti in personalizirane uporabniške izkušnje. Temu je sledilo tudi oglaševanje.

Oglaševanje na pametnih oziroma povezanih televizorjih (angl. connected TV, CTV), postaja med oglaševalci vse bolj priljubljeno. Zadnji podatki združenja IAB govorijo o več kot 23- odstotni rasti CTV-oglaševanja v Evropi v letu 2023.

CTV-oglaševanje s kombinacijo digitalnih možnosti in dosegom ter kakovostjo televizije ponuja številne prednosti, ki so ključne za sodobne oglaševalce:

  1. Natančno ciljanje: CTV-oglaševanje omogoča boljše ciljanje kot tradicionalna televizija, saj lahko oglaševalci ciljajo oglase na podlagi demografskih podatkov, zanimanj in uporabniških navad gledalcev. To omogoča prilagojeno sporočilo, ki bolj ustreza posameznim gledalcem.
  2. Merljivost: V nasprotju s tradicionalno televizijo, kjer je težje natančno meriti učinkovitost oglasov, CTV ponuja naprednejšo analitiko in sledenje. Oglaševalci lahko spremljajo prikaze, doseg, konverzije in druge metrike v realnem času, kar omogoča optimizacijo kampanj.
  3. Doseg netradicionalnega televizijskega občinstva: vedno več gledalcev koristi pretočne videoplatforme, bodisi namesto klasičnih TV-storitev ali kot njihovo dopolnilo. CTV-oglaševanje tako doseže uporabnike, ki niso klasični TV-uporabniki.  
  4. Boljša uporabniška izkušnja in nezasičenost: CTV-oglasi se običajno predvajajo v okolju, kjer je gledalec bolj pozoren in sproščen, kar povečuje verjetnost, da bo oglas opazen in zapomnjen.  K temu pripomore tudi dejstvo, da je oglasni prostor trenutno še precej nezasičen.
  5. Integracija z drugimi digitalnimi kanali: Ker gre za digitalno obliko oglaševanja, se lahko CTV-oglaševanje enostavno poveže z drugimi strategijami, kot so kampanje na družbenih omrežjih, iskalnikih in tako dalje, kar omogoči celovito in dosledno prisotnost.
  6. Programatično oglaševanje: Mnogi ponudniki CTV-oglaševanja omogočajo programatičen zakup oglasov, kar pomeni, da se oglasi samodejno prikazujejo občinstvom na podlagi podatkov v realnem času, kar izboljšuje učinkovitost oglaševalskih kampanj.

Navedene prednosti pomenijo, da je  CTV-oglaševanje zelo privlačno za blagovne znamke, ki želijo doseči široko, a hkrati ciljno usmerjeno občinstvo z visoko stopnjo merljivosti in prilagodljivosti.

Za večjo prepoznavnost blagovne znamke

Teads, kot globalna platforma za digitalno oglaševanje, od letošnjega leta tudi na trgih Srednje in Vzhodne Evrope, ponuja napredne rešitve za CTV-oglaševanje, ki omogočajo dostop do visokokakovostnih videoplatform in povezanih televizorjev ter ponujajo številne funkcije za učinkovite oglaševalske kampanje. Dandanes so številni oglaševalci soočeni z izzivom, kako učinkovito integrirati CTV-oglaševanje v celostno oglaševalsko strategijo oziroma kako zagotoviti uspešen večkanalni pristop.

Številne raziskave so jim pri tem lahko v oporo. Tako denimo raziskava podjetja Mediascience ugotavlja, da lahko integracija CTV-oglaševanja v digitalno oglaševanje z video- in prikaznimi oglasi kar za štirikrat poveča prepoznavnost blagovne znamke. Podobne učinke ima lahko tudi kombinacija klasične linearne in povezane televizije, preko katere se lahko doseže mlajše in bolj klasični televiziji bolj zmuzljive ciljne skupine.

S partnerstvi do trajnostne rasti in inovacij

Prva med možnostmi CTV-oglaševanja, ki jo Teads ponuja tudi na slovenskem trgu, je ponudba CTV native, ki predstavlja oglaševanje na domačih zaslonih (angl. home screen) pametnih televizorjev. Tovrstna umestitev oglasa neposredno znotraj operacijskih sistemov pametnih televizorjev je ključnega pomena za povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk, saj mnogi uporabniki začnejo z domačim zaslonom ali pa se nanj vračajo ob iskanju vsebin oziroma posameznih aplikacij. Po podatkih proizvajalca televizorjev LG se njihovi uporabniki znotraj ene seanse na domačem zaslonu zadržijo 33 sekund.

Po uspešnem lansiranju tovrstnega oglaševanja na televizorjih znamk LG in Philips je Teads v letošnjem letu dosegel pomemben mejnik z ekskluzivnim partnerstvom z operacijskim sistemom VIDAA, ki poganja več kot 200 blagovnih znamk televizorjev, nam najbolj znani so Hisense, Toshiba, Loewe.

Denis Oštir, direktor poslovnega razvoja za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko pri VIDAA, je ob tem izjavil: »Partnerstvo s Teads je ključnega pomena, saj vodi do trajnostne rasti in inovacij v industriji. Naša obljuba in vloga pri VIDAA je razviti in upravljati najboljšo neodvisno platformo na svetu, ki omogoča trajnostno rast vsem našim partnerjem s področja vsebine, oglaševanja in tehnologije. Teads in VIDAA postavljata nov standard v oglaševanju na pametnih televizorjih, ki bo oblikoval prihodnost medijskega prostora.«

V nasprotju s ponudbo CTV native gre pri CTV standardu za videooglase, ki se prikazujejo na celotnem zaslonu in se pojavljajo med premori v pretakanju vsebin v posameznih aplikacijah. Ti oglasi so nepreskočljivi in ​​gledalcu zagotavljajo bolj neposredno videosporočilo.

Ekskluzivno partnerstvo Teadsa z Rakuten TV

Rakuten TV je s približno 78 milijoni uporabnikov ena od najbolj priljubljenih platform za pretakanje videovsebin, ki ponuja široko paleto filmov, serij, dokumentarcev in drugih vsebin. Dostopen je na različnih napravah, kot so pametni televizorji, računalniki, tablice in mobilni telefoni, kar omogoča gledanje vsebin kjer koli in kadar koli. Poleg vsebin na zahtevo Rakuten TV ponuja tudi številne linearne kanale, ki omogočajo tradicionalnejše gledanje televizije.
Ekskluzivno partnerstvo Teadsa z Rakuten TV omogoča, da lahko svojim naročnikom ponudijo tako imenovan non-skippable celozaslonske videooglase z vključenim zvokom znotraj bogatega Rakutenovega videoprograma. Tovrsten format oglasa zagotavlja skoraj 100-odstotno vidljivost in stopnjo ogleda. Sodelovanje zajema trge Albanija, Bosne in Hercegovine, Bolgarije, Hrvaške, Češke, Cipra, Estonije, Grčije, Madžarske, Latvije, Litve, Romunije, Srbije, Slovaške in Slovenije.

Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu november 2024, #521. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji